Sezona aktivne vožnje dvotočkaša se polako bliži kraju. U nekoliko rečenica, pružićemo vam savete, kako pravilno da konzervirate svog ljubimca. Pravilno konzerviran motor može da stoji parkiran i više godina bez ikakvih oštećenja, korozije itd. dok se lošim i neadekvatnim odlaganjem, motoru može pričiniti ozbiljna šteta. Dakle, da bismo je sprečili, treba znamo par osnovnih pravila.

Pa, da počnemo…

Motor pre uzimljavanja kompletno oprati i dobro osušiti
Izbegavati upotrebu uredjaja za pranje pod visokim pritiskom, oni lako mogu da oštete ležaje, semeringe, lanac, električnu instalaciju i drugo.

Rezervoar
Metalne rezervoare treba maksimalno napuniti, do čepa ...
Plastične isprazniti do kraja.

Zamena ulja
Ipustiti ulje iz prethodno zagrejanog motora, sipati novo i zameniti filter ulja.
Motor zaverglati kurblom ili anlaserom „na prazno“, tako da ne upali već samo da razbaca ulje po unutrašnjosti agregata.

Karburatori
Isprazniti šolje karburatora, tj. ispustiti gorivo iz karburatora. Za to koristiti šraf na dnu šolje.

Hladnjak
Kod vodeno hladjenih motora proveriti koncentraciju antifriza i po potrebi doliti.

Akumulator
Izvaditi ga iz motora i skladištiti na suvom i hladnom mestu, ne dozvoliti da stoji na temperaturama ispod 0°C.
Akumulator svakih 4-5 nedelja dopuniti ili ga odmah spojiti na automatski punjač i ostaviti tako do proleća.
Po potrebi dopuniti destilovanu vodu.

Zaštita metalnih delova od korozije
Delovi motora koji mogu da korodiraju (auspuh, felne, žbice, šrafovi itd) pažljivo zaštititi sredstvima za zaštitu od korozije.
Za zaštitu se može koristiti i petrolej. 
Pogonski lanac temeljno oprati čistim benzinom ili sprejom za pranje lanca, osušiti ga i dobro podmazati.

Gume
Povećati pritisak u gumama za 0,5 bara i ako je moguće motor parkirati tako da gume ne dodiruju podlogu.


Zaključak je jednostavan - Pravilnim odnosom, produžićete vek svog motora.

 

Kategorije bloga

Blog newsletter

Motobox na facebook-u